Att hålla på traditionerna.......

........var inget svårt alls igår kväll heller.
Som vanligt ......spelad nitlott på uppesittarkvällen och nygriljerad skinkbit på på mackan därtill.
Så var det då julafton igen, innan man kom isäng. 
Sen vakna till en förhoppningsvis ganska lugn helgdag. Starta med en macka och kaffe, för att sen göra iordning förmiddagsfika till systers ankomst med sin assistent.
Maken fick gå ut i kylan och skotta en del snö som kommit under natten. Termometern visade dryga tio minus mitt på dagen.  
Nu har syster varit på besök, fått sina julklappar och åkt igen. De skulle nog baka pepparkakshus när de kom hem igen och titta på Kalle såklart.
Maken gick på en promenad, trots temperaturen, men solen skiner iallafall.
Snart startar Inga riskokningen till kycklinggrytan.............i god tid innan Kalle Anka. 
Senare framåt kvällningen drar vi till Hörnebo, för att äta julgröt med skinkmacka.
En alldeles ny "tradition" faktiskt.........
 
Får jag presentera Bergs julskinka........
 
Sista minuten-klapp.......klar.
 
Dukat för fika med syster.........
 
Nu har hon fått sina julklappar........ (och jag min)...dags att åka hem för bak av pepparkakshus. 
 
Tack Inga för julaftonsmiddagen......
 
........nu har vi varit i Hörnebo ......med en special-tomte, som ville stanna där........
 
........i det mest upplysta huset i Hörnebo.
 
Med hem istället fick den här komma....... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0