Brödbak.......

......igen. Ja, på ett av jästpaketen i kylskåpsdörren stod det 3 december och då finns ju bara två val.
Kasta eller baka och då blev det naturligtvis bak, av brödkakor.
När dessa var nästan klara, kom maken och började förbereda fläskpannkakan och runt ett åt vi middag. Efter detta gjorde han sen sin promenad, medan jag hälsade på duschen och stickade en stund i fåtöljen.
Då maken kom hem fick han fika själv, medan jag tog bilen på en tur till Tibro. Hade en del stopp att göra och vid gallerian "sprang jag på" bonusdotterns make med kryckor och sin ena fot i special-stövel.
Bruten fot sen en dryg månad  och nu förhoppningsvis på bättringsvägen.
Apropå justerade patienter......... kom kompisen hem idag efter just en justering i ryggen under gårdagen. Nu ska hon göra ingenting, inte sitta och röra sig nästan "nada" i sex veckor.
Åkte den vägen hem, lämnade lite uppmuntran och läsning att ha i solstolen framför teven.......och brasan.
Ringde därifrån och beställde pizza, som jag hämtade i Fagersanna strax innan hemkomst.
Startade sen med lite Idol, men nu är det handboll från Torrevieja i Spanien.
Sen får det bli både TV4play (Idol-slut) och SVTPlay (På spåret) för "att komma ikapp".
 
Idag har det blivit lite is på sjön.....en bit ut i vår vik.
 
I väntan på jäsningen........
 
Maken bjöd på pannkaka.....
 
Brödkakorna klara.......
 
Lite alltmöjligt......till den beordrade orörliga konvalecenten.
 
Då hämtar jag pizzan.......
 
Nu tar vi halva var.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0