Ingen tupplur.......

........."hann jag med" före matchen och tyvärr blev det ingen vinst för Liverpool heller.
Hade tänkt att "spara" säckarna med presentavfallet till imorrron, men rätt som det var ropade Inga att det var väl lika bra att fixa det som kvälls- (läs natt-) underhållning, så hade vi det gjort.
Så soptunnan fick en säck komprimerat inslagningspapper nedtryckt för en stund sen och i hallen ligger tillplattade kartonger att överraska återvinningen med imorgon.
Där står också flera kassar returflaskor, som otåligt väntar på att få komma till returstationen.
Vi får se om det blir imorron, eller om de får tåla sig en dag till.
Maken handlade lite mjölk m.m. medan jag shoppade "adventskalendermaterial" till nästa år (på rea). Är det skitväder tar jag en "hemmadag", för vi klarar oss ett tag....... på kylskåpets innehåll.
Ja så har systers assistenter ringt igen. Hennes bil är "paj".... igen och sen var tvättmaskinen också trasig. Jodå, roligt nästan jämt..........
Vaknade till en ny dag......inte särskilt tidigt och beslutade mig för att bli hemma (en stund till i sängen dessutom). telefonen ringde och bonusdotter var påväg till klippning härute. Hon ville gärna ha en kopp kaffe efteråt. Bara att plocka fram rester till mig och maken, för att få undan middagen.
"Laddade" bilen med returflaskor och det som ville ner till containern.
Returerna får vänta till imorron, men de andra är fixade.
Maken fick skotta en del tidigare under förmiddagen, men nu är det töväder och hoppas det försvinner......helt.
Han tog iallafall sin promenad nyss. Imorron väntar shoppingen inför nyår på att jag ska få tummen ur...........och så fyller vår gemensamma dotter några år. (Förresten idag fyller bonusbarnbarnet trettio.........hahahaaa)
 
Tack Inga för en helt ok frukost.......
 
Ja se denna eländiga snö.......... tycker vi nog båda två (iallafall för det mesta......)
 
Restmiddag.....maken fick en annan sorts korv (hahahaa)
 
En till snögubbe har sällat sig till "sällskapet" på förstubron.
 
Grannens "gran" i skymningen, då jag kollade en tom postlåda för andra gången idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0