Mycket telefon, chat och mera handboll.......

........kan man väl karaktärisera denna måndag.
Hade en hel del att ta tag i, först god man-uppdraget:ringa Hjo kommun igen, men den tjänstekvinnan hade semester så hon får ringa mig nästa vecka.
Sen hade jag fått den ena av två beställda parfymer från samma ställe. Fått beställning två, men betalt för den första. Behövde alltså redas ut, vart den första försändelsen då tagit vägen. 
Fortfarande på väg tydligen, men troligen fastnat nånstans i kedjan. Jaja...... får väl betala faktura två när jag fått försändelse ett då......kom vi överens om.
"Avbrott" för middag och sen ta mig an huvuduppgiften: Ryanair........
Där satt jag i nästan fyrtio minuters chattande och ifrågasatte brist på information vid flight-tids-ändring. Från att de svarade att min flygreservation avbokats, till att bli kallad Sir, sen erkändes miss om information angående ändring av tider för avgång.
Nytt mail skickades till min mail......med korrekt info denna gång och nu återstod alltså bara att ändra tiderna för hyrbilen. Det gick faktiskt via bara en ändring på liggande bokning, väldigt smidigt och dessutom blev det nu över fyrahundra billigare........... lite plåster på såren över en stressad eftermiddag.
Vi har också fått julgranen ur strumpan och i foten, nu väntar den på dekorationerna senare i veckan.
Röt åt maken att han kunde sätta på kaffet, men att hålla käften mitt i chatten.
Men nu har vi fikat och jag fick några pepparkakor...... att förbättra mitt uppförande med.
Så nu kan jag njuta handboll (ledning 19-14 i halvtid för tjejerna), medan han tar en promenad.
Spännande........men vinst mot Rumänien. Snart Norge-Nederländerna, därefter får vi se vad fortsättningen blir............för Sverige.
 
Sen söndagskväll i "Tomtebyn".........
 
Gran i strumpa........
 
Amaryllisen är i sitt esse just nu.......
 
Måndags-middag.......
 
Foten är på och nu är strumpan av också........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0