Olika resultat.......

....... blir det på utdelningen om man har 5 rätt eller 3+2 rätt i lottodragningen.
Detta fick vi i symötet återigen uppleva under gårdagens dragning. Ja vi hade alltså 3+2 rätt, som inte gav en enda krona i utdelning.
Tur att vi inte är beroende av denna chansartade "försörjningsmöjlighet", utan bara är med ifall att......
Blev annars en spartansk frukost idag med bara två mackor, men även ett glas COOP apelsinjuice (vilken är riktigt bra faktiskt).
Sen kom plötsligt tomten med ett paket...................till mig, då "passade jag på" att lämna ett paket tillbaka.
Sen fick det bli tidningar till återvinningen, så bilen och jag tog en gemensam utflykt. När vi ändå var där fick det bli loppis också. Passa på nu då jag är med sa KIA, om du hittar tunga grejer.......
Såklart jag gjorde. En hel del fynd, plus två saffransgifflar till eftermiddagsfikat blev det.
Såsnart jag klev in hemma fick Inga order om att fixa middagen. Maken fick en lövbiff med stekt lök och potatis till, medan jag gjorde en gryta biff stroganoff på resterande lövbiff.
Blev ris och stroganoff för mig idag och räcker till två imorron också. Ledig måndag för Inga alltså.
Innehållet i två rågade tvättkorgar ropade att de ville in i skåp och lådor......NU!!
Detta plus viss dammsugning och fikan, hanns med mellan bronsmatch-handbollen och nu fotboll, Tottenham-Liverpool. Kolliderar med VM-finalen i handboll då tyvärr.......
Maken har promenerat och ska lägga sig i badet. 
Skit!........ nu gjorde Tottenham (Harry Kane) 1-0, då får vi se hur detta går ......för "de mina".
Härligt nu 1-1...........
 
Frukost........
 
Tomten.........
 
......lämnade ett paket.
 
Inuti fanns en "julkostym" till min griskudde........
 
Min söndagsmiddag.......
 
Det var goda saffransgifflar........kan rekommenderas.
 
 
 
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0