Snapstomten.......

......har anlänt.
Meddelande kom igår kväll att han behövde hämtas upp på Familjens Glädje, snarast.
Så efter en ganska sömnlös natt, kravlade jag mig ändå ur sängen, för att hämta en macka och lite kaffe (med betoning på lite....) då Inga inte laddat nytt i bryggaren.
Duschen ropade på min närvaro en stund, innan jag tog med KIA på hämtningstur av ovan nämnda tomte.
Fick bli en titt-in på ICA också, då jag ändå gjort mig besväret att åka till centralorten.
Inga förberedde dagens middag igår kväll, så idag bjöd hon på oxroulader med grönsaker (för den som vågade smaka på dessa....).
Därefter följde en stund i fåtöljen, slumrande till dåliga julfilmer, då de flesta av Premier Leagues matcher ställts in på grund av........just det pandemi-smitta. 
Maken delade upp sin promenad på två turer och tittade i "pausen" på hockey. (Gick inte så bra för Västerås......vare sig igår eller idag)
Fika gjorde vi också innan han drog ut igen.......
Snapstomten då, vem i allsin da'r är det? Jo en kanna från Nittsjö keramik, att använda till den alkoholfria "snapsen" under jullunchen. Så tänkte jag iallafall då jag ropade in denna roliga tillbringare.
Nu återstår att invänta kvällens lotto-dragning. 
 
När Inga ändå var i farten, bjöd hon på vitlöksbröd igår kväll.
 
Oxroulader serverades idag.........
 
Får jag slutligen presentera: Snapstomten.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0