Städa är......

......inte roligt, men ibland måste man iallafall ta tag i det. Så fick väl bli att starta lite motvilligt frampå förmiddagen med dammsugning.
Medan jag "möblerade om" med skohyllorna i hallen, tog sig maken an den nya "tingesten" och sa sig ha gjort köksgolvet. Men de hade inte blivit bästa vänner alls. Han tyckte ej det var en bra ångmopp.
Jag tog över "Vileda" och tack vare våra olika längder, blev det en annan vinkel då jag körde, så vi blev hyfsade kompisar ganska fort. Sen får vi se om det fortsätter så framöver också.
Ja och inte var städ-duken vit efter färden över golven, om man säger så.........
Kändes väl att vi hade gjort lite nytta då iallafall, kanske.
Sen var det bara att sparka igång Inga, så det blev någon middag efter såpass hårt arbete. Hon stekte prinskorvar och stuvade lite vitkål åt oss.
Fåtöljen hälsade välkommen efter en skön dusch och sen har det varit "lite stönigt att resa på sig igen därifrån".
Men maken fortsatte att röja lite i sina hyllor och hittade plötsligt en korg där med en massa broderade saker och lite annat "skräp" (som delvis var mitt). Så bara att ta hand om det.
Följdverkningar av detta blev oplanerad städning i badrumsgarderoben, för att få plats med det som behövde "ny"förvaras där av "hittegodset".
Kan meddela  att fåtöljen nu känns ännu svårare att resa sig ur.........så fortsätter väl glo på bönderna..........dådå.
 
Nu blir det inga mer brödkakor bakade i år......så det så!
 
......och då brödet skulle smakas på, kunde ju inte sillsalladen få "vila" till morgondagen.
 
Duger även till frukost (sillsallad) idag på vörtbröd......
 
Nu har kompisen hängt upp sin julklapp........ (från Gotland.....och mig)
 
Varsågod.....sa Inga, framåt eftermiddagen.
 
Nu står alla julklapparna på mattan, klara inför annandagen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0