Stucken.......

......... för tredje gången med covid-vaccin, Pfizer blev det nu.
Både maken och jag samtidigt, sen åkte vi till COOP och shoppade. Men där fanns inte allt jag skulle ha enligt min lista och det jag frågade personalen efter, visste hen inte ens vad det var.......
Fick bli en tur in på ICA också, medan maken satt kvar i bilen.
Fredag förmiddag då är många ute på byn, så det blev tjenare, hej och hejhej samt en del småprat både till höger och vänster påväg in i gallerian.
Då jag ändå var nödsakad att gå in i ytterligare en affär var det lika bra att handla lite fler "julsaker".
Så det blev både sill, prinskorv och skinka.......dessutom.
Hemma hade Inga förberett middagen. Pommes frites och köttbullar med broccoli (till makens förtjusning.....not), vilket följdes av en powernap i fåtöljen för min del.
Maken ska nu gå ut på en promenad i "snöyran". Han var ute i förmiddags och skottade undan den tunga blötsnön som kommit under natten. 
Jag stannar nog inomhus, iallafall tills det är dags att fika i glashuset om nån timma.
Sen kan kanske Inga behöva lite assistans med några småsaker.........
Igår var det handbolls-"slakt" av Kazakstan, där Sverige vann med 55-20, men imorron blir det värre.....mot Norge. Annars ikväll....... avslut på Idol att se fram emot.
 
Då åker vi in i tövädret, för ett stick i armen var......
 
På hemvägen passerar vi Ransbergs skola, som nu snart is no more........
 
"Kylskåpslådan" inför jul (i glashuset), är nu invigd.......
 
Färgrik middag, serverad av Inga efter hemkomsten från Tibro.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0