Vaknade tidigt........

......men somnade visst om igen och slog inte upp ögonen förrän vid lite mer normal tid......i detta pensionärshus. Men maken var väldigt mycket tröttare än jag, idag.
Men då vi inte har några tider att passa......så spela roll.
Till middag fanns ett val att göra: Korv med mos eller "kålpudding"-sås med potatis. Maken fick första chansen och han "gjorde mig inte besviken" utan tog korv-menyn.
Hade inga problem med att göra repris på gårdagens middag, för egen del.
Tog en "promenad" till återvinningen, med en flaska och en burk. Men då kom jag ut i friska luften lite, för nu har kylan lugnat ner sig en aning.
Dock ska det visst börja snöa till kvällen och hålla på även imorron........suck.
Maken gick nyss ut en sväng och jag sitter bra i fåtöljen en stund.
Imorgon ska vi få vår tredje spruta mot covid, under förmiddagen. Kan undra om vi måste skotta oss ut för att komma iväg på det.
Ikväll väntar sen mera handboll...........
 
Tomtar, renar och ödlor..........vadå? är väl en alldeles normal jul-kombo. Iallafall på vår husvägg.
 
.....i väntan på att den höga knoppen ska slå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0