Mera bläckfiskar.......

....... har fått nya hem nu på förmiddagen. Två stycken är påväg i brev till Tyresö, men de halvfärdiga fem från gårdagen har "ätit upp sig" och vilar nu mätta och belåtna i resväskan....istället.
En till är påbörjad, som sysselsättning för klåfingrarna medan jag fortsatte titta på Nyhetsmorgon, efter färdigäten frukost.
Maken fick något senare även han en bricka med frukost, innan jag tog en promenad till loppisen och kom hem med en kasse fynd (som vanligt....).
Därefter hög tid att ringa Thai-restaurangen och beställa dagens middag, innan jag tog bilen för att hämta. Påväg dit postade jag bläckis-brevet och slank in hos Bagar'n även idag......
Fortsatt fint väder, men kallt. Även om det gått ner från -19 till -6 mitt på dagen, anser jag att det fortfarande är alldeles på tok för kyligt.
Men vi kan nog klara en glashusfika om en stund iallafall......
Sen blir det Lotto-dragning (hihihihiiiii....) och Mello. Ja för min del alltså, maken är väldigt ointresserad av båda "fenomenen".
Sen får vi se vad Inga planerar att bjuda på till söndagsmiddag.............
 
"Fullmatade" och klara att flytta ner i resväskan......
 
Inga har visst vaknat på rätt sida........
 
Viss skillnad på värme......inne och ute.
 
Mycket aktivitet nere vid .....och på, isen.
 
Fin utsikt.......
 
Istappar i hustaks-hörnen....här en av dem.
 
Flera småplan i vackra färger passerar.....
 
Thai-middag.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0