Under budgivning.......

........är sonens lägenhet och det ser i nuläge positivt ut. Vi får se vart det landar.....
Annars har jag varit ute på en promenad med lite mer stigning än vanligt, ungefär vid lunchtid.
Maken fick assistera Inga med att starta middagsmaten, medan jag vid hemkomst tog över för sista touchen.
Vi har ätit ugnsfalu med hemlagat mos. Nu i tevefåtöljen för rekreation och "husletande i Spanien".
Samtidigt som jag nyfiket följer ovanstående budgivning på nätet.
Fick ett gratulationskort i postlådan idag, tack till kompis i Mariestad.......
Jodå ett år äldre på gång, gäller dock från imorron. Då kommer en till födelsedagsfirare på besök.  Bonusdottern ska klippa sig och "bjöd in sig" på en utefika innan hon återvänder hem.
Passar bra, då kan hon få sin present på plats och rätt dag. 
Precis kollat resultatet från sticket igår. Ja vad ska man utläsa av det? Något bättre värden än i somras, men den upplevda stelheten tilltar (även om jag försöker förtränga detta).
Blev erbjuden telefontid med doktorn....... men sa att jag kanske hör av mig, för det hjälper inte mycket att ta upp doktorns tid med samtal som inte leder till nå't bättre (been there, done that......).
Får rulla på ett tag till.........
 
.En vacker sten mitt i uppförsbacken.......
 
.....och här låg en dansrotunda, då vi flyttade hit 1980 (kvar sen 40-talet), nu alltså borta sen länge.
 
Därnere på riksvägen.....går det fort.
 
Utsikten från Högalidsgatan, ut över sjön Örlen.
 
Grodorna har fått lite sällskap...........påskliljor i mängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0