Synd.......

.....att något lag måste förlora, .......men så fungerar ju tävlingsidrott.
Nu höll jag på "rätt lag" - England, igår och glädjer mig å deras vägnar att de ska få spela final.
Dock tycker jag att även Danmark spelar en rolig fotboll, så det hade ju varit optimalt om denna match varit själva finalen.
Nu får vi innerligen hoppas att italienarna blir ordentligt besegrade på söndag..... så England äntligen kan få sin efterlängtade mästerskapstitel.
Det tar sig........ kan man kanske säga om att jag idag vaknade ytterligare en halvtimma tidigare, så snart kanske idealtid (8.30-9.00 enligt mig) för uppgång och frukost infaller naturligt.
Duvan ligger inte lika blickstilla längre, så kanske är det något på gång.........fortsättning följer.
Igår kokade Inga en soppbas, på broccoli, lök och persilja i hönsbuljong. Den fortsatte jag på idag, så den kunde serveras till middag. Hällde i lite vitvinsvinäger, svartpeppar, riven parmesanost, matlagningsgrädde och salt, samt mixade den slät. Till detta stekte jag bacon (som smulades sönder) och brödtärningar att lägga i vid servering. Det blev faktiskt väldigt gott och vi avnjöt den på verandan.
Maken tog en promenad, medan jag sydde lite sömmar och nålade ändring på klänningsprojektet.
Sen blev det två smulpajer mini...... till kaffet, som dracks i glashuset medan det regnade.
I postlådan idag fanns: växtklämmorna (äntligen...), nya gris-grytlappar ......och en räkning.
Undrar om det är nå't sevärt på dumburken ikväll.........
 
Attack!! .........arbete i mängd.
 
Ulligt, gulligt moln......med lite svart ludd i kanten.
 
Soppan är serverad.........
 
Nya grytlapparna på plats, .....klara att använda.
 
Minipajerna ..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0