En enkel match.......

......var det att göra ett husbilsbyte. Visst fanns det en del att gå igenom på den nya, men den gamla stannade tyst och snällt kvar där på gården.
Vi frågade en massa såklart och fick svar på allt. Sen var det bara att åka iväg och stanna en kilometer därifrån för tankning. Då uppstod ytterligare en fråga direkt: Hur låser man upp tanklocket?
Vi fick ringa och fråga, för tre nycklar fanns på knippan. Var inte den vi trodde, men efter samtalet löstes detta lätt.
Nästa anhalt var att hämta den thaimat jag ringde och beställde där och då.
Blev en något sent äten middag, men det smakade bra på vår veranda och nu är den "nya vännen" placerad "att bo in sig" på uppfarten. Han tar inte lika stor plats som sin föregångare, men det är ju bara positivt och en bra känsla för vår nya kamrat kan jag nog säga "spirar".
Återstår att utrusta den och testa i "skarpt läge"......ganska snart tror jag.
Och nu är det bara en timma kvar innan England-Tyskland drabbar samman på fotbollsplanen, för att senare ikväll följas av matchen Sverige-Ukraina.
Kan undra om även det blir en enkel match............
Imorron ska jag ta mig an Zäta, för så får han nog heta som populärnamn i fortsättningen.
 
Ja här står han  nu igen.......med en ny bil, som sjuttioett-åring!
 
Dagens middag......
 
Välkommen till Fagersanna..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0