Fläsk, kålpudding och fattat beslut.......

......har vi ägnat dagen åt idag. Åt gjorde vi till middag, det som var tänkt igår: Fläsk med löksås och kålpudding, vilket jag (även idag) hämtade hos Millners.
Men innan vi kom så långt hade vi tagit beslut om att "pensionera" Dxder, då vi tycker den är för stor och bökig generellt. Var på firman igår och hittade en "Plåtis" som vid test (säng, toa, kök, kyl, förarsäte m.m.) verkar fylla de funktioner vi anser oss behöva. Man lär sig så småningom vilka specifika behov man har.....och inte har, vad det gäller "campingliv".
Sen får vi se hur den nya "kamraten" kommer att bli utnyttjad, då vi egentligen inte är campingfrälsta, men ändå kan se en nytta med denna transport-lösning. 
Någon gång efter midsommar ska vi byta till vår nya, en och en halv meter kortare variant.
Vad den kommer att få för tilltalsnamn får vi se, då reg-skylten ännu inte är känd.
Dessutom har jag varit i staden och inhandlat en hel del bidrag till min egen garderob. Rea och specialpriser med kupong (bara en affär....ingen runda).
I samband med det slank jag snabbt in på ICA Maxi och provianterade också.
Inget svårt alls att göra slut på en onsdag (och pengar)....... nu snart lotto-dragning. Det brukar ju gå lysande........eller hur?
 
Fikabröds-rester var det till kaffet igår.........idag blir det bara vanlig fralla.
 
Gårdagens "funderar-bläckis"............
 
Nya tillskott till min egen garderob.......
 
Vegetation påväg till postlådan.....
 
.......där blommar även rönnen.
 
....och bakom lådorna, finns liljekonvalj"skogen".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0