Midsommar på tu man hand.......

......som maken beskrev sitt Facebook-inlägg, har vi alltså ängnat oss åt här hemmave'.
Nej ingen uppgång i ottan för att samla blommor till någon stång, vilket vi för övrigt aldrig gjort vad jag kan komma ihåg.
För egen del är det inte särskilt konstigt då den sysselsättningen främjar hösnuve-utbrott. Men låter jag bara bli att ha näsan i växtligheten, klarar jag mig från detta numera.
Startade dagen med en skinkmacka och kaffe runt tio och maken kvicknade till ungefär vid den tiden också.
Inga fick ta tag i och dekorera jordgubbstårtan, som undertecknad förberedde igårkväll.
Färskpotatisen tvättades och egen dill hämtades i växthuset, sillen öppnades och nubbe plus annat drickbart ställdes fram.
Sen fick vi se till att göra oss presentabla innan vi bjöd till bords ute på verandan.
Efter denna klassiska måltid blev vi ordentligt mätta och "vilade " lite i varsin fåtölj på olika platser i huset.
Därefter (när maten sjunkit ner) träffades vi ånyo på verandan för kaffe med tårta.
Annars har jag gjort klart ett set: vriden halsduk med fuskvantar, klippt/nålat lite på syprojektet (men prova efter ändringen, blir en annan dag...).
Tror allt jag ska skörda resterande dill och passa på att så en ny omgång, då jag ändå inget bättre har för mig........... 
 
Tårta ......modell mindre, men bra stor ändå, för två.
 
Skål då....och välkommen......
 
....till bords kära gäster.
 
Tveksam farkost på sjön..... en brygga med en uppblåsbar enhörning i släp.
 
Gäller att vara förberedd om det skulle bli kallt...hahahaaa
 
Första biten äten av tårtan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0