Ny vecka.....igen och matchdag.

Tiden går alldeles för fort och idag är det alltså åter måndag. Men nu behöver man ju inte starta en ny arbetsvecka, så känns väl ganska ok på den fronten.
Blev en lugn och stilla förmiddag med mackor och kaffe med tillbaka i sängen och dumburken på (i bakgrunden).
Slutligen fick det bli uppgång, dusch-besök och bilfärd in till centralorten. Skulle skicka iväg de tio bläckfiskarna och en postorderretur.
Sen behövdes det mer proviant (tro det eller ej.....), två fulla kassar med hem, trots att jag glömde shoppinglistan.....
Fortfarande fanns det matrester kvar i kylen till middag, men nu är dessa (äntligen) slut.
Efter detta tänkte jag att den "äng" som bildats mellan vår häck och vägen behövde ansas.
Tar väl farsans gamla långa kantsax och testar. Det gick hyfsat och sista biten klippte jag samtidigt som jag konverserade grannen. 
Blev en halv skottkärra full med långt gräs, som transporterades till komposten.
Inga passade på att göra "kålpuddingsås" medan vi delade en glassbåt till kaffet i glashuset.
Nu regnar det och skulle visst så göra resten av kvällen, men vi ska väl kolla Sverige-Spanien i fotboll så vädret spelar mindre roll...........
Heja, heja........... om det nu hjälper, di blå-gule! 
 
Grannen har ju nyponbuskar och här en vit blomma förevigad.
 
Nu är det bara "spontan" gräsmatta igen, inte oregerlig ogräs-äng.
 
Maken fyller på växthustunnan med regnvatten från "knut-tunnan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0