Oväder lite varstans.........

.....har det visat sig ha vart, när man läser kommentarer på "Fejan" av flera bekanta/kompisar.
Förutom att det blåst träd över vägen både här och där, hade en kompis norr om Skara trädgrenar i många storlekar runtom i trädgården, två miniväxthus strök med, ett fönster och flera krukor fick läggas till "olycksstatistiken".
På andra sidan vägen mot fotbollsplanen härhemma, meddelades att tre träd "gått hädan".
Sen har vi då förstås den obligatoriska översvämningen i Skövde vid "pentaporten" såsnart det blir kraftigt regn.
Men idag har det varit lugnare, dock mulet och lite sporadiska regnstänk. En behagligare temperatur har vi också fått med på köpet.
Gick ut och sa gomorron till duvan, men hon tittade bara tomt framför sig och rörde ej en min.
Så koncentrerad på sin uppgift, att inte ens jag var/är ett störande moment.
Passade sen på att bjuda in mig på en kopp hos kompisen och gratulera henne till ytterligare ett år genomfört. Fortsatte därefter till Tibro för proviant-komplettering och hämta medicin som ej fanns i fredags åt maken. Tog även ut egen när jag ändå var där.........
Nu fotboll.....på teve, maken väljer istället lokal variant och tog en promenad till Fagervi.
Inga gjorde tonfiskröra (med egen dill.....) att göra sandwichar av till kvällskaffet.
 
Gomorron..........
 
Ett litet paket överlämnades.......
 
Fanns pioner att köpa i affären, men har alldeles egna här hemma......
 
Det börjar komma lite "knortar" där i växthuset.
 
En (suddig) något deformerad första paprika är också på G. 
 
Dagens meny, innan jag drog på utflykt.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0