Plötsligt........

.......vaknade jag strax före nio av ett förfärligt oväsen utanför fönstret. Tittade ut och där var maken med en grästrimmer.
Själv var jag uppe på toaletten runt sex, men vände åter till sängen och måste ha sovit gott eftersom jag inte hört något sen dess.
Inte för att maken är morronpigg han heller (långt därifrån...) men ibland händer det ovanliga ting här i världen, även i detta hus.
Han hade enligt utsago gått ut vid sju och slagit gräset i slänten och det var inget ljug, för där är riktigt  prydligt nu.
Till frukost fanns det färdiga (överblivna från igår) tonfisk-sandwichar för mig att göra slut på.
Det tog inte lång tid.......
Sen kände jag mig redo för att putsa kökets fönster, plantera om bigarråträdet och äntligen ta hand om plastkassen nere i slänten, som legat där sen förra året. Men nu är den väck.......
Till middag fick maken välja: Biffar eller ugnsfalu, fanns en portion av varje kvar.....han valde korv.
Varpå alltså jag ätit biff.
Hängampeln vid entrétrappan har också fått nya (nu levande) blommor.
....och duvan i äppelträdet var lika ointresserad av mig idag, som igår.
 
Sandwich med tonfisk-röra.
 
Nyslagen slänt........
 
Slänt iordning........ta bara bort plastpåsen (strax till vänster om tunnan).
 
Nyckelpiga på G......i växthuset.
 
Omplanterat träd nu i ny kruka.......
 
Den "ointresserade" duvan.......
 
Fortfarande vid god vigör...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0