Upp i god tid.........

.......men varför blir det nästan alltid stressat innan man kommer iväg ändå??
Maken bad att jag skulle "titta in" på Apoteket åt honom, precis i sista minuten innan avfärd och jag röt åt honom att lägga lappen på handväskan då.
Nu kom jag precis på utsatt tid upp till Folktandvården, så behövde ej sitta nån längre stund i väntrumet. Sen startade utfrågningen om hur mycket och när, man äter/dricker sötsaker, samt vilka piller man stoppar i sig. Avslutades därefter med fyra röntgenbilder av sköterska, innan hon ropade in tandläkaren. Ja sen skulle ju han också riva i munnen, för att slutligen konstatera att jag tillhörde samma utgifts- (risk-)grupp som förra gången. Skilllnaden var bara att månadsavgiften ökat ca trettio kronor. Men funkar bra att bli kallad enligt frisktandvårdsschema tycker jag. Påpekade detta med tillägget att (no offence...) tandläkaren är inte min favorit.
Det skrattade han gott åt och tog det alltså på rätt sätt.
Klar med detta, var det dags att köa för receptmedicin åt maken. 
Avslutning följde på COOP, där hade jag (via nätet) bytt 40.000 medlemspoäng mot en matcheck på fyrahundra kronor. Så två stora tunga kassar kostade bara dryga tvåhundra idag.
Till middag fick Inga tänka till och variera kyckling kvar från igår. Det blev curryröra till bakad potatis.
Imorron föreslog maken eventuellt pizza med ännu mer kvarvarande kycklingbröst.
Kan fungera, får rådgöra med Inga om saken........
Jodå det blir gott till kaffet även idag: Wienerbröd med vanilj och blåbär.
Boken är utläst............vad ska jag börja på härnäst, finns allt en del i hyllorna här hemma.
 
Gårdagens avsmakning till kaffet, av nybakade brödet.
 
I syrenernas tid.......
 
Solen går ned bakom vår egen "glob"......
 
Det jobbades idag också, de tycker alltså inte att de är riktigt klara än ....... 
 
Gula rapsfält finns det gott om på vägen in till Tibro.....
 
Bakad potatis med tillbehör......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0