Idag igen.......

....blev det alltså en inköpsrunda, hos second hand-butikerna i Hjo.
Men allra först svängde jag in till kiosken för en kokt med bröd, då jag misstänkte att min middag skulle dröja ett tag.
Det fanns en hel del att shoppa, förutom krukorna som var huvudanledningen till utflykten.
Fick tag på alla krukvarianterna som var tänkt och under strosandet genom butiken hittades flera framtida presenter, samt någon påskdekoration.
Dessutom dök en kompis upp mitt i fyndandet och då blev det en pratstund. Var ett bra tag sen vi sågs senast.
Funderade bara ett ögonblick innan jag tog beslut om att även titta in hos den mindre butiken också.
Låg ju iallafall utmed hemvägen och hittade även där flera intressanta föremål till hemmet och i presentväg. Vilken tur.......
Hade sen paket att hämta och väl hemkommen hade maken följt order och dammsugit huset.
Gulasch-rester fanns att värma till mig och en fika i glashuset är överstökad.
Trasiga krukor i trädgården utbytta och lite annan pimpning utförd.......
Kom väl inte direkt i säng tidigt inatt, men tiden var väl använd tycker jag nog. Förutom teveprogram att glo på, hann jag deklarera både åt mig och syster (via mail på Kivra). Maken får väl vänta på sin i postlådan.........
Men imorron förmiddag kommer iallafall växthuset.
 
Grönsakssoppan från igår kväll....... helt ok
 
Gjorde lite ordentlig frukost i morse.....
 
Två veckor har Stockholms-liljorna nu blommat. Lite oregerliga, men fortsatt fina.
 
Solnedgångsfika.......
 
Uppsnyggning av fikabordet, med vissa fynd från dagen.....
 
Hönan fick sällskap......
 
Ett hjärta adderat till gubbarna.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0