Bokförmiddag och storhandling......

........ fick det bli idag. Lite åska mullrade under morgonen, men det blev inte så farligt.
Hade regnat en del inatt, men har hållt upp resten av dagen. Solen har varvat med moln, men "sommarvärmen" har anlänt.
Efter en frukostbricka med tillbaka till "bingen", fortsatte jag läsa bok.
Inga passade samtidigt på att ställa in två kycklingfiléer i ugnen, med tanke på dagens middag.
Sen försökte jag få maken med på en resa till Skövde, för att titta på nya "snurr"-fåtöljer......till oss båda. De är nämligen spruckna lite varstans och saknar ben, så hög tid att byta ut dessa.
Men han var inte så sugen på sådana aktiviteter idag, så det får vi ta nästa vecka.
Dock slapp han inte undan shopping. Var dags att fylla på tunga saker i specerie- och drickakategorierna, så bärhjälp behövdes.
Han fick en egen lista och vagn, medan jag "tog finliret" i min kundvagn. Möttes i kassan och jag fick betala hela kalaset
Därefter skulle vi åka till sonens arbete och hämta nyvariant på gamla tiders "radiokaka", som han erbjöd via sms igår. Den passade utmärkt till kaffet på verandan i skönt väder.
Innan dess hade maken fixat in en av våra vattentunnor i växthuset ( ett tips från tomatplanteodlaren) och efter fikat, sådde jag grönsaker i vanliga landet, samt satte luktärter och pumpor på annan plats.
Nu får vi se om om det växer.....både här och där framöver.
 
Spår efter plan ser man inte så ofta numera......
 
Middag serverades efter inköpsrundan........
 
Mycket slangar i omlopp för påfyllnad från husknuts-tunnan och växthustunnan är på plats.
 
Han tog en stor tugga........
 
Nu är persilja, sallad, ärtor och morötter sådda.......
 
Plommonträdets knoppar är på g........
 
En "katt bland hermelinerna".......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0