Adventsröra.......

.......kan man kanske kalla det som försigått i detta hus under dagen.
Var uppe runt halv åtta, men återvände till sängen och måste ha varit jättetrött. För nästa gång jag vaknade var klockan nästan elva. Men väldigt skönt att sova, konstaterade jag och såg sen till att få i mig några mackor.
Därefter startade jag julpyntandet. Brukar plocka fram det mesta succesivt, strax efter att adventsljusstakarna kommit ur garderoben. Så idag har två gardiner kommit upp och flera fönster befolkas nu av nissar, grisar och snögubbar. Även på andra ställen i huset har de börjat ta över......
Det är långtifrån klart, men gott om tid kvar och lite i taget, så kan det fortsatt vara rätt kul.
Det ringde på dörren och där stod en brevbärare, med ett stort brev  från Holland.
Kul, men så fick jag se att det var etiketter påsatta för returnering. ??? Varför? Namn och adress var fullständigt korrekta och inlämnat redan 29 oktober i Holland!
Ringde kundtjänst och ifrågasatte och de hade heller inget bra svar, om varför.
Skickade även ett klagomål skriftligen, fick svar att jag skulle reklamera. Försökte, men det gick inte att registrera, så sände pånytt ett klagomål med berättigat krav om skärpning av servicenivåns kvalité.
Vi får se hur de svarar denna gång........
Till middag serverades rester ....med bacon och till kaffet nyss, cocoskakor bakade igår kväll.
........och på teve rullar politiska nyheter oavbrutet.
Man kan väl tycka vad man vill, men ju turbulentare det verkar vara, ju viktigare är det att regler följs. Finns ingen quick fix för seriösa problemlösare. Krävs alltid en korrekt och solid grund att starta ifrån. Så till alla soff-förstå-sig-på-are: Var väldigt glada att det finns de som är villiga att ta sig an uppgiften och göra det på rätt sätt
 
Bättre sent än aldrig....frukost.
 
Cocoskakor........
 
Bakläxa,-Postnord!
 
Rester med bacon.......och ägg.
 
Nu är soptunnan "hungrig" igen......
 
Loppisfyndad adventsgris och amaryllis från Holland, med "bakgrundsfönster"........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0