Ett telefonsamtal........

...... väckte mig då jag efter frukosten slumrade vidare (sittande i sängen), till husletarprogram på teve.
Det var från Hjo kommun (en enhetschef), angående ett uppkommet arbetsmiljöproblem hos syster.
Det har visat sig att luften i lägenheten förorsakar luftvägsproblem, för flera av assistenterna.
Jag var förvarnad då en av assistenterna ringde mig i förra veckan.
Av det samtalet framkom: att den förra hyresgästen (också med assistenter) flyttade på grund av exakt detta problem. Hen hade också sin assistans från kommunen.
Hur kan man då direkt erbjuda lägenheten till en ny brukare, utan att tala om detta!!!
Att mörka sådant är inte bara oförskämt, utan också fruktansvärt inkompetent....och extremt fult. Dåvarande ansvarig chef är inte kvar på posten, men har satt sin efterträdare .......i skiten, istället för att ta tag i problemet. Hade ett bra samtal med den nu ansvariga, som håller med mig om att det är minst sagt illa skött.
Hon återkommer i ärendet och blir det så illa att syster måste flytta igen.......kräver jag (som god man) att kommunen står för ALLA kostnader .......OCH inte "tvingar på" henne högre framtida hyreskostnader. 
Man blir så vansinnigt arg över hur syniskt man bara skjuter problem framför sig och dessutom försätter oskyldiga (sköra) människor i onödigt jobbiga situationer......igen.
Jag blir sååååååå heligt förb....ad.
Nåväl efter denna urladdning, fick det bli pepparrotskött till middag. Maken var väl inte superglad över den menyn, då han återvände från en promenad.......
Sen åkte jag till Skövde för att hämta demonstrationsexemplaret av parfymdoften som upphört. De ringde från Kicks och erbjöd mig det och jag tackade dem för denna fina gest.
Sen köpte jag även en ny matta att ha under svarta bordet..........
 
Ett pannband .....till mig själv, blev klart igår.
 
Pepparrotskött.........
 
Påväg hem efter lite inköp.......
 
Ett helt gäng militärer på motorcyklar for förbi, då jag kört ner på vår infart.
 
Här är min parfym"gåva"................väldigt tacksam för den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0