Inbjuden.......

......till leverfest med lingon, var maken idag vid middagstid. Han tackade dock bestämt nej till denna meny och stekte sig ett paket bacon med lite potatis istället.
Men jag njöt av min portion, som Inga serverade vid köksbordet. Maken försvann in till datorn med sin tallrik, förmodligen för att slippa leverdoften från micron......hahahaaaa.
Innan dess var det avfärd på bärgningsbil för KIA, för service, åtgärder (iallafall nytt batteri) och besiktning.
Sen meddelade jag maken att obligatorisk mathandlingsresa stod på agendan.....före middag.
Varsin kundvagn och varsin lista skulle "bockas av" och fyra kassar senare åkte vi åter hem.
Nu är vi mätta och belåtna båda två och jag ska fortsätta på nummer två av tre "delprojekt" snart.
Det första (stora) blev klart igår, nu återstår alltså två mindre i samma samlingsprojekt.
Ja det blir lite kryptiskt såhär i juletid.......
Ytterligare en julklapp ligger nu på strykbrädan och väntar på inslagning, sen är också den personens gåvor helt klara.
Då får vi se vad dumburken bjuder för underhållning idag...........
 
Då får KIA åka på en liten utflykt för "spabehandling"......... typ.
 
 Maken och jag på "utflykt" till Tibro för att köpa mer mat och dricka.
 
Julfint i "gamla" Tibro.......
 
Skol-rivningen fortskrider.......
 
Mmmmmmm........ lever till middag.
 
Hade ej fyra likadana vita ljus....men första ljuset eldar man ju lite extra mycket så......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0