Inga och jag.........

.......slog oss ihop idag och överraskade oss själva. 
Först blev det en bröddeg på jäsning, sen inviterade jag (nästan) alla möbler att göra en utflykt från köket till syrummet en stund.
Då kunde Inga plocka fram en borste för att gå lös på det smutsiga köksgolvet med och efter det  moppa som vanligt. Kunde säkert ha gnuggat mer, men vill ju inte slita ut min fogliga medhjälpare fullständigt..........
Under tiden gräddades brödkakor och då det var klart, tvätt av köksmatta och dags för middag.
Möblerna återvände omgående från sin lilla tripp och nu torkar mattan efter badet.
Satte mig i fåtöljen för att slötitta på teven, samtidigt som jag slutförde första delen av stickprojektet.
Andra delen påbörjad.......
Maken roade sig med lövblåsen en stund och tog sen sin promenad.
Inga bjöd på ett smakprov av det nybakta brödet, till eftermiddagskaffet därefter.
Sms med positiva nyheter från en kompis, föranledde att jag tog med en brödkaka och åkte dit en stund.
En pratstund framför brasan där och nu är jag åter på hemmaplan, i stickar-tagen på nytt.
Förväntar mig extra träningsvärk imorron, men blir inte alls besviken om den skulle utebli.......
 
Dagens bakresultat..........
 
Det evakuerade möblemanget.......
 
....i väntan på "återfärd" till ett ........iallafall renare köksgolv än före behandlingen.
 
Väntar på "husse"............inför blåsningen.
 
Fanns lite falukorv kvar........blev ugnsbakad till mos idag.
 
Fika-brickan i eftermiddag.......
 
Månen lyste upp min hemfärd från kompisen.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0