Okristlig tid på dygnet........

........ var det då väckningen på telefonen talade om:
-Nu var det dags att kliva ur sängen för en bilfärd. Jag behövde inte "göra mig klar", men maken var ju tvungen att se någorlunda repektabel ut, för färden över till Fredrikshamn i Danmark.
Nåväl, fick på mig lite kläder och sen var det skrapa bilrutor som gällde......på ena sidan och fram.
Kvart över fem startade färden mot Skövde och inte många fordon ute, vilket i sig var skönt.
Kvart i sex släppte jag av maken för vidare äventyr.
Vände bilen och påbörjade hemfärden och då var det ett pärlband av mötande fordon hela vägen tillbaka till Tibro.
Tanken slog mig.........så otroligt skönt att man inte behöver sälla sig till den svansen av bilar varje morron.
Hemma kröp jag ner i sängen pånytt och försökte somna om. Gick sådär.....
Slumrade dock till slut, men blev väckt av telefon strax före nio, från syster med assistent. Tog lite frukost och gjorde därefter ett nytt försök att sova klart. 
Vid den sena uppgången fick det bli en dusch och därefter lite småjobb i trädgården (bl.a. två musfällor att tömma då maken är på wift).
Till middag fanns det pepparrotskött kvar till mig, som verkligen uppskattar den rätten.
Maken skickade ett kort på sig själv chillande på hotellrummet, en stund innan bluesfestivalen drar igång.
Själv tog jag hand om recycling-högarna på bordet och nu är de en kasse inslagna julklappar, färdiga att skänkas då det dyker upp någon jul-insamling framöver.
.......och nu är det Idol för min del.
 
Utsläppt på "äventyr".........
 
......och i Igelstorp stannade jag på hemvägen,  för att fota deras ljusträd.
 
Pepparrotskött i repris........
 
Fler "bläckisar" klara...........
 
En kasse klappar att skänka vidare.......
 
Till kvällsmat......"baconbuttie".......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0