Stick.........

..........i armen, för säsongsinfluensan har vi båda två fått idag vid middagstid.
Jag har aldrig tagit denna sorts spruta förut, så vi får väl se hur man reagerar. (Känner mig tröttare än vanligt och lite tendens till huvudvärk, nu i eftermiddag)
Maken hade även en tid till tandhygienisten, så jag passade på att handla en del mat under tiden.
Påväg till mataffären ringde telefonen. Hjo kommun och enhetschefen som ville uppdatera mig om vad som blivit gjort so far, angående arbetsmiljöproblemet i systers lägenhet. Hyresvärden inkopplad, som gjort mätningar och rensat filter, så nu avvaktar de och testar vad detta kan ge......  innan fler åtgärder sätts igång.
Utanför affären träffade jag så en bekant, som det blev en pratstund med........
Till middag fick det bli frysta tacopajer från COOP, då Inga inte hade något klart då vi återvände hem.
Maken tog en promenad och jag kokade grönsakssoppa, samt matade tvättmaskinen full..........igen.
Soppan avsmakad, helt ok men ingen kulinarisk höjdpunkt som skriver mathistoria kanske.
Imorron ska jag så äntligen få komma till rehabmottagningen, för en ny start för axeln........
Ja man kan väl hoppas, men de brukar ju klassa mina åkommor som hopplösa fall, så ingen idé att ha några förhoppningar....... men man kan ju bli överraskad.......kanske.
Nu får vi se vad dumburken kan bjuda på ikväll.
 
Först en paj............sen göra grönsakssoppa.
 
Blev vaniljmunkar till kaffet i dag också.........
 
Prov-portion av soppan........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0