Två övermogna bananer......

.......fick med Ingas hjälp bli en banankaka i eftermiddag.
Men innan dess sovmorron och frukost i vanlig ordning. Sen en bit in på förmiddagen fick jag för mig att ta en promenad tillsammans med stavarna.
Nej inte så långt, men typ runt kvarteret........ utmed sjön en bit.
Därefter startade Inga ett experiment med lite överblivet bacon från gårdagen. Hade läst (på nätet) om bacon i vitkål med lök och vitlök, allt stekt tillsammans.
Men "huvudrätt" till middag var stuvad vitkål med korv och sen gick maken på en promenad, medan jag roade mig med en välfylld, klar tvättmaskin och att bevaka kakan i ugnen. 
Nu får vi se om vi smakar på banankakan till kaffet, som precis har runnit igenom filtret.
Sen funderar jag på att ta fram allt förinköpt och sortera för julbreven som ska skickas (över världen) inom en inte alltför lång framtid.
Sen väntar såklart lottodragningen.......igen.
 
Ja det är ett tag sen tågen gick. Signaler och dess stolpar har blivit om- och över-växta av björkar.
 
Dagens middags-måltid........
 
Alldeles rykande färsk banankaka..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0