Byteshandel.........

.....blev det helt plötsligt, då två kompisar kom på spontanfika, då den ena var i krokarna och den andra precis anlänt hem och hakade på. 
Fick bli en snabbtänkt meny för lunch, korvgryta...., vilket maken inte alls var imponerad av (dock åt han lite iallafall.....). Samtidigt snodde Inga ihop en äppelpaj som fick bakas i ugnen så fort det bara gick och vispade till lite vaniljsås.
Det blev en sittning på verandan med en massa gemytligt prat till fikat.
Sen övergick vi till "husesyn" av vårt stora växthus och där fanns vissa inslag som intresserade gästerna.
Jag berättade om den (förmodligen) vrålstarka chilin och sa att de fick ta alla frukterna (på egen risk), för själv vågar jag inte ge mig på dessa någon mer gång.
De fick också gärna ta av pärontomaterna (då vi har många.... men ej är så "imponerade" av dessa).
Sen fick de plocka så många plommon de ville, strax utanför "huset"............
I gengäld fick jag en dryg liter nyplockade lingon......att rensa och koka sylt av.
"Krösamoset" är nu klart och det blev en burk till kylen, samt en glassbytta, att ha i frysen.
Annars gick det ju inte så bra för fotbollsherrarna igår.....det var ju synd.
Imorron blir det nog brödbak igen.............
 
"Snabb-lunch".......
 
Spontan-paj på gång.......
 
Husesyn ......går ganska fort (hahaaa)
 
Färdig-rensade ........"nyfådda" lingon.
 
Krösamos.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0