Då var det avklarat........

........förtidsröstningen i kyrkovalet. Jo för man ska alltid nyttja sin rösträtt, när det bjuds.
Först då anser jag att man kvalificerat sig för rätten att "klaga" när något känns fel i samhället. Avstår man från sin möjlighet att påverka, ska man hålla en väldigt låg "åsikts-profil"....tycker jag.
Innan vi kom så långt hade vi hunnit äta isterband till middag och diskuterat/besvarat en ekonomifråga med systers assistent.
Efter valet fortsatte vi så till COOP för att fylla på mat till hushållet.
Det blev en ganska välfylld vagn att plocka upp i kassan. Kassa-killen verkade inte vara vegetarian direkt...... då jag lade upp kålhuvudet på bandet frågade han försiktigt: "blomkål?"
Nej, vitkål........
Maken packade ner allting i två fulla kassar och därefter åkte vi via Hörnebo, för att lämna "Stockholmskassen" till storasyster. Hon var dock inte hemma (utan på jobbet), men det var  "raggarbilen"...... och maken, som kunde ta emot.
Hemma fick det bli kaffe och därefter plockade jag tomater, samt motionerade dammsugaren i glashuset.....till boende spindlars förtret. Nu är de något färre till antalet, så länge det varar......
 
Nu är den monterad också........sen även pressad....
 
Måndagen krävde en ordentlig frukost.....man får ju "vanor" med hotellfrukost.
 
Nu är Dafgårds-inköpta isterbanden slut.......
 
Kasse avlämnad..........
 
Blomkål?..........hmmmmm
 
Bara nyttigheter till kaffet idag.......
 
Gurkorna var visst lite sega i starten, men nu kommer de........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0