Inte behövde jag något mera garn......

....... egentligen, men hittade ett som pratade med mig och sa att det sååååå gärna ville bli en "vriden halsduk". Inte kan man väl motstå en sån vädjan.......
Vilket alltså betyder att jag efter en sen frukost (så småningom) promenerade ner till vår lokala loppis.
En t-shirt, mönsterpapper, pocketbok och en fyrkantig box blev det med hem.....förut det redan nämnda garnet.
Men en lång stund stod jag och pratade med två stycken fd. postisar (äkta makar från Mariestad), på besök i Fagersanna.
Vid hemkomst fick det bli köttbullar från frysen........ till middag. Sen en del friidrott på teve, följt av kaffe och en smula trädgårdsarbete.
Av de få klasarna vindruvor som klarade sig "helskinnade" till mognad, har jag kokat en liten kanna saft. Återstår nu att smaka av, för att kolla om det är drickbart ........
Nu ska jag nog (som avbrott till broderandet) sticka vidare på den nystartade...........vridna halsduken.
 
Glad-färg i påse........
 
Middagen är serverad.....
 
Sparsmakat på fika-fatet idag.....
 
Vindruvssaft.....
 
Nystartade stickningen.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0