Vådan av att........

.......köpa på sig två paket jäst med samma utgångsdatum......då den dagen infaller.
Ska jag baka på ett och slänga det andra?.....eller baka brödkakor först och fundera ut något annat att göra med nummer två?
Svårt beslut, då arbetsinsats krävs i båda fallen, men vill jag göra dubbelt jobb, är frågan.
Nu tog det emot att slänga, så då brödkakorna (idag med lite rågmjöl i.....) var klara och middagen äten (fanns strimlad kyckling i frysen.....) kunde jag lika gärna sätta en deg och göra källarfranska.
Inga dammade samtidigt (snarare tvättade.....) prylhyllan i hallen och diskade alla smågrejer, så då skulle väl inte jag vara sämre.......
När jag ändå höll på, var det lika bra att köra en tvättmaskin också, samt koka lite äppelmos till morgondagens tilltänkta fläsksteks-middag (som jag strax ska starta......)
Gubbens dator som igår tog oplanerad semester, är nu återbördad till tjänstgöring med lite distans-assistans av vår alldeles egen data-jour (sonen). Lucky us.........
Maken gick nyss på en promenad och medan "nya" degen nu jäser, kan jag passa på att ljuga också.
Då blir det mera tid för snögubbe-broderiet lite senare.
Annars gick det ju lysande för Liverpool igår, där i Portugal. 5-0 med hem i bagaget.
Då återstår dilemmat: Vilket av bröden ska vi moffa i oss till eftermiddags-kaffet idag då..........
 
Gårdagens lite nyttigare fika...... med egen god gurka.
 
Gjorde musselstuvnings-macka med egna grönsaker till kvällen igår, men bara jag som ville ha.
 
Gotlands-inköp har fått sin plats.....bara ett ljus som saknas till "kissen".....
 
Frukost innan vi startar "galenskaperna"........
 
Många saker fanns det att diska..........
 
Mitt sigill (från posten....) till vänster och svärfars sigill till höger, från sin tid som lanthandlare??
 
Brödkakorna........
 
Avbrott för middag......
 
.....och Gotlands-stenarna har fått sin plats i en Smålandsskål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0