Vi har varit i Visby.........

........idag. Väldigt mycket backar och bara kullerstensgator. Lååååånga uppförsbackar och sega nedförspromenader tär på muskulaturen i mest hela kroppen.
Halvvägs tillbaka till bilen hittade vi ett fik och nu har jag smakat saffranspannkaka också.
Bad dock om att bara få en halv bit, för insåg redan vid disken......att den kommer jag inte orka äta upp. Smakade helt ok......
Lite småsaker här och var i butikerna fick följa med tillbaka till bilen. Efter en avstickare till först Lummelunda (där det var stängt) och sen till en kryddträdgård med butik, mellanlandade vi hemma innan vi fortsatte till Lärbro för att besöka pizzerian, men se där var det också stängt.
Fortsatte då till Slite, där hittade vi en thai-restaurang och så vart vi mätta.
Under dagen har jag även pratat med banken, samt systers assistent och helt oväntat Litteraturbanken som ville ha tillåtelse att på nätet publicera min farbrors illustrationer i boken "Rulle på Rulseröd". Det tyckte jag var helt ok.
Överraskningarna var väl inte slut där.........
Vi tog en promenad ner till havet och plockade några stenar och hemkomna blev det kaffe, samt avläsning på telefonens stegräknare. Jag hade tillryggalagt långt över 10.000 steg idag!
Reskompisen kunde därtill lägga sin morronpromenad.......... då jag sov sött.
Måntro om man tar sig ur sängen imorgon?? Nu blir det Idol........
 
Då startar vi dagen.......
 
Stortorget.......
 
.....med sin "trasiga" kyrka.
 
Gula färgklickar vid en mur.....
 
Posten arbetar.....
 
Saffranspannkaka.......
 
Brunnslock lokalt motiv......
 
Då åker vi hemöver.......
 
Via en ört-trädgård.....
 
....med många färger....
 
...."japanska lyktor".....
 
....vindruvor.....
 
Vacker gul ros......
 
....och till sist middag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0