Återigen........

.....fredag och det vackra vädret är fortfarande kvar hos oss.
Ett av breven i postlådan igår handlade om ett avgiftsbeslut, som behövde överklagas åt syster då underlaget det bestämts efter inte var korrekt. Detta fixade jag klart idag och tog en liten promenad för att posta brevet.
Ett annat av breven innehöll min "nödradio" som beställdes redan i början av mars. Men nu kom den och är helt klart bra att ha, vid flera olika scenarion.........
Till slut var det också ett brev som bedyrade att vården INTE glömt bort att jag står i kö för åtgärd (sen mer än två tillbaka....) och snart (?) kommer en kallelse (dock beroende på prioritetsordning.....)
Skönt att höra att man inte är avglömd......hmmmm.
Till middag idag serverade Inga ugnsbakad lax med hemlagat mos och ikväll var planen att bjuda på pilpil. Men då dygnsbutiken inte hade paprika, får vi se hur jag i så fall kan lösa tillagningen.
Maken tog bilen till Fagervi och skulle "provgå" enmila-spåret (vandringen är på söndag.....)
Lite trädgårdsarbete.....med betoning på just lite, kanske inte skulle sitta fel i solen........ en stund.
 
Nu börjar de växa, vi får hoppas att de blir stora och kraftiga igen. (Varit taniga de två senaste åren)
 
Utsikt från verandan, över en lugn sjö i skymningen.
 
Dagens middagsmeny........
 
Fler vackra påskliljor......på en annan plats i trädgården.
 
Närbild på den i rabatten blommande gullvivan.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0