Av med masken...... av med masken........

 ........som de säger i slutet av programmet på fredagar just nu, anammade vi såfort vi kom av planet och genom passkontrollen i Västerås.
Det var sååååååååååååå skönt, för det föranleder inte bara imma på glasögonen, utan även ökad svettning i ansiktet och ett ständigt behov av att rätta till den i tid och otid.
Utomhus, på marknader och i restauranger slapp man......... men tro inte det gick att slinka in och handla en burk marmelad.
Skulle bara snabbt göra detta en kväll och glömde mask i bilen. Hittade ej i butiken och frågade.......
fick bara till svar: "Mascarilla??" och fick ingen hjälp förrän jag hämtat mask.
Men då sket jag i marmeladen och så gjorde vi jordgubbssylt på överskottsgubbarna från gårdagens marknad istället. Den räckte precis lagom tills vi åkte hem........
Men så vidare hygieniskt att ha en mask i handväskan eller jackfickan, för att sätta på sig såsnart man stack in nunan i en affär......kan det ju inte vara. Men sådana var reglerna....... i Spanien.
Därför kunde jag idag verkligen njuta lite extra av att handla mat......utan mask.
Njöt gjorde jag dock inte, av att vakna till snötäckt landskap..........
Som tur är har nästan allt smält bort igen.
Hämtade även ett paket och faktiskt också maken vid bussen i Tibro, så han slapp trängas med alla skolbarn därifrån och hem.
Ny t-shirt hade han fått av barnbarnen och ikväll får han lägga sig i en nybäddad säng, eftersom Inga gått och blivit morronpigg medan jag varit borta. Hon tvättade även mina smutskläder innan makens sängkläder. Så bjöd hon på en riktigt god svensk frukost.........
Nu fika i glashuset med maken.
Och skattepengarna har dumpit ner på kontot under natten......tackar!!
 
En av de "populära" (hmmm......) mascarillosarna.
 
Ja så kom man då hem till riktig vinter.......
 
....lika bra att starta dagen tidigt, med en ordentlig frukost.
 
Middag.......och maken hade lämnat kvar ett halvt paket fläsk, då han drog till huvudstaden.
 
I växthuset håller körsbärsträdet på att slå ut........
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0