Dalmatiner och tapas......

..... samt en strut med churroz påväg tillbaka till bilen, avhandlades igår kväll.
Vi gick en tur runt bodarna, men hittade inget krams att inhandla. Istället "sprang vi på" en tjej med en dalmatiner, vilken visade sig vara svenska och bodde härnere. Vi pratade en stund.....
Gick sedan vidare mot en restaurang med tapas på menyn.
Vi beställde in tre olika, men det var inte hälften så gott som den paella vi åt igår......
Reskompisen drack dock en god sangria och jag en lika god sprite.
På kvällen tittade vi på "Masked singer" och imorse efter frukost och dusch, tog vi en promenad utmed havet i solsken (men fortsatt en del blåsande).
En bit bortöver hittade vi iallafall ett strandcafé och drack varsin slät kopp kaffe, vid en lä-vägg med havspanorama att beundra.
Väl hemma fanns det äntligen sol på balkongen och då tillbringade vi en bra stund där.
Halv två tittade jag på Liverpools match och sen blev det middag vid stranden. Fish&chips respektive fläskfilé.......vi tackade nej till glass "on the house" . Istället tog så en liten biltur förbi marknadsplatsen vi ska besöka imorron och så rundade vi saltsjön påväg hem.
Stannade för lite sött till kaffet på en mack och nu väntar vi på lottodragningen (iallafall jag).
Citronlundens "mercadillo" imorron alltså, sen packa och laga mat vi redan köpt.
Inga bjuder på pasta med köttfärssås och köttbullar med ris.....färdigrätter att värma, samt koka ris till bara.
Tidigt sänggående väntar då vi ska åka redan vid 04.00 mot flyget, måndag morgon.

Tapas.....inte riktigt så delikat som det såg ut..........

Hon tyckte sangrian var stor......men de hade literglas också....såg vi.

Soligt och fint, där vid havet.........

Solen påväg upp vid halv åtta.......

Med en kaffe vid solväggen, lyssnar vi på vågskvalp......