Ett nytt försök........

........var det så dags för, att ta prover (och besöka läkare) på vårdcentralen.
Jag skulle vara ca en timma före läkartiden för provtagning. Men vad hjälper det, då det i receptionen var totalstopp av en väldigt långrandig kund före. Medan jag stod där (en kvart) hann det bli ett tiotal väntande även efter mig och så hann jag prata en bra stund med en passerande Fagersannabo. Slutligen kunde jag bli inbokad för stick i armen och nu var det bara knappt trettio minuter kvar till "nästa möte".......
Hann iallafall gå ut en sväng för att posta ett brev, panta kassen med flaskor och handla några saker på ICA. Doktorn var/är en mycket bra tjej som lyssnar, undersöker och remitterar till vidare undersökningar. Så långt är jag nöjd med bemötandet och fortsatt/framtida utredning (gällande onda axelpartiet).
Handla mat fick jag göra efteråt.............
Imorse startade dock dagen med att jag såg en rödhake krypa in genom springan i växthuset. Då kan jag ta en bra bild, samt släppa ut den samtidigt tänkte jag. Men hann inte knäppa nån bild, för den var väldigt snabb med att flyga ut då jag öppnade dörren.
Två pajer att värma, fick bli dagens middag och vädret är fortsatt på ännu bättre humör .......än igår.
Ikväll är det återigen fotboll. Premier league och match mot Manchester United.......för Liverpool såklart.
 
Inte spegelblankt idag.....men väldigt lugnt ändå.
 
Och kvar i växthuset står körsbärsträdet, numera med nya blad.
 
Just den här bläckisen är nu påväg till en ny liten kille. Samma födelsedag som min "bäbis".
 
Ytterligare en "latmiddag". Men imorron får hon skärpa sig......Inga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0