Fira dubbel vinst.......

........var det dags att göra igår kväll.
Först vann jag en hel tjuga på en av mina lotto-rader och lite senare på kvällen vann Liverpool sin första (av två) semifinalmatch mot spanska Villareal, på hemmaplan med 2-0.
Nu återstår bortamatchen i nästa vecka........
Sen blev jag sittande och letade en liten utflyktsresa.....inte alltför långt bort. Hittade så slutligen en bra deal tyckte jag och så ansåg även reskompisen. Det är nu gjort en påbörjad bokning med två övernattningar, frukost, kvällsmål och eftermiddagsfika under hela uppehållet ,för bara en tusing/skalle.
Inväntar nu bekräftelsen........
Inga var igång under förmiddagen med att baka brödkakor och sen serverade hon mormorsbiffar till middag. Rensningen av husets gemensamma innehav av skor påbörjades igår av mig och avslutades imorse av maken. Två kassar till soptunnan och en till insamling blev resultatet.
I eftermiddag hade jag besök av en kompis på lite fika i glashuset, med solen som extra gäst.
Passade också på att tacka en extra gång för transporthjälpen jag fick till sjukvård, då jag skadade mitt finger.  
Smakade sen på det nybakta brödet till kaffet med maken. (Ja det blev två eftermiddagsfika för min del idag.) Då konstaterade vi samtidigt att det finns en del logistikproblem att reda ut, de närmaste veckorna franmöver. En promenad till återvinningen därpå, med bl.a. en kasse till kläd/sko-insamling.
Nu relax i fåtöljen ........tillsammans med Karl-Fredrik på Österlen.
 
Sex brödkakor på tre plåtar jäser, under mormors stora broderade bakduk.''
 
Här är dagens slutresultat........
 
Då har jag förtjänat middag........
 
Första fikasittningen: Grekisk yoghurt med citronsmak (som glass) med frysta körsbär.
 
Hittade denna roliga grodskål till fd. grodsamlaren........ som tack, med lite extra godis i.
 
Andra fikan: Ostmackor på nybakt bröd.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0