Inga fick ryta till.........

.......lite idag, för att få oss engagerade i att städa huset. Det har behövts sen flera dagar tillbaka, men egentligen är det bara Inga som ser problemet och som till slut ledsnar och tar till dammsugaren och andra städredskap.
Maken fick på sin lott att skaka alla mattor, väldigt noga. Jag motionerade dammsugaren "i mitt anletes svett". Nej det är egentligen inte så jobbigt eller hårt arbete, men svettas det gör jag.....rikligt.
Har sen idag också blivit vän med min (för ett tag sen....) inköpta swiffermopp, så vi gick en runda i huset efter dammsugaren. Svabbdukarna är nu slut, men ska köpa fler.........
Igår kväll kokade Inga pepparrotkött, medan Liverpool gjorde processen kort med Manchester United. Slutresultat: 4-0 i fotbollen och middagen till idag förberedd.
Maken jublade inte över menyn, så varför tvinga i honom en portion som jag kan spara åt mig (i frysen) till ett senare tillfälle........
Han föredrog mitt förslag om att steka sig en portion bacon med tillbehör .........och gjorde så.
Solen är även idag på heldagsbesök, men det är ganska skönt att pusta ut en stund i fåtöljen medan tvättmaskinen arbetar klart.
Imorron är det dags att åka och få vår fjärde covid-spruta.
Men nu ska vi strax fika i solen om en stund. Blir nog bra med en glass till kaffet idag.........
 
Gårdagens kvällsmacka..........
 
.....och gårdagskvällens avslutning.
 
Ordentlig frukost med egenhämtad gräslök från landet, på mackan.
 
Ena middagskocken i farten.........
 
Själv lagade jag detta..... och åt med glädje.
 
......och en portion till frysen (for later...).
 
Pecan-nötkola är det i strutarna...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0