.......och fortsätter.......

Nu har vi under natten fått ett ordentligt lager vitt elände på gräsmattan och bilen var ett pyssel att få fri från is och snö. Fick ta maken till hjälp då det fastnat rätt hårt.
Jag hade nämligen fått ett meddelande att ett paket fanns att hämta......i Mölltorp!
Då det även var helt slut på bl.a. mjölk, tänkte jag göra ett försök att ta en biltur. Så nära som möjligt....
Det gick bra, men skulle inte vilja åka några längre sträckor, inte. 
Väl i Mölltorp påväg till kassan att betala maten, pep telefonen att det fanns ett paket att hämta ......men den här gången i Tibro. Så brukar det ju vara, men tror att det nog får ligga till sig över helgen.
Allt till mig (2 klänningar, bh och Rodhe-tofflor) i paketet passade, men shortsen jag "slängt med" till maken, var för stora och inte bra i utförandet heller, tyckte han.
Så de får åka ensamma tillbaka........när vädret känns lite bättre.
Till middag serverade Inga mormorsbiffar med tillbehör och till eftermiddagskaffet finns vaniljmunkar.
De slank med i matkassen från affären.
Sen går jag i ide..........och undviker att titta ut.
 
Fick bli en vintermugg igen........
 
Frukost.....
 
Middagen var nästan klar, då jag återkom från matinköpen.
 
Inte direkt billiga......men stabila och väldigt sköna. Kul att ha hittat på märket igen......
 
Trots allt......vädret var allt bättre i Spanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0