Paket.........

.......att hämta hade maken, talade han om på förmiddagen.
Fanns det ärende in till centralorten, månne? Ja vi kunde ju göra oss ärende båda två, tyckte jag.
Han för att hämta sitt paket och jag för att kolla in plantor på torghandeln.
Hittade några växter att inhandla och maken fick ytterligare ett uppdrag.......att köpa en bit räktårta till mig (om de hade kvar....hos Bagar'n) och något annat till sig (då han gärna avstår min favorit).
Han återkom med önskat resultat.
Jag undrade om vi skulle åka via thai-restaurangen, för att äta buffé och det föll i god jord.
Inga fick därför oväntat ledigt idag, men kycklingen som redan stod tinande på diskbänken gjorde hon iordning, att ha till imorron istället.
Plantorna är satta på de ställen jag hade förutbestämt, men varför ser man nästan alltid då att det nog skulle behövas några till.......... på andra ställen i trädgården.
Kanske blir en tur till imorgon till handelsträdgården........vem vet.
Om man tänker på saken, kan det vara en god idé att så lite grödor i kökslandet............ 
Kaffedags börjar det också bli............
Maken åt upp sin bakelse (innan han gick på promenad), men jag sparar min räktårta till ikväll.
Dock har jag sått grönsaker i landet, dill i kruka i växthuset och luktärter i en stor balja. Vintermattorna på vinrankorna är också tillbakaburna till skjulet.
Stel tant sitter nu i sin fåtölj och väntar på Masked singer, samt längtar efter min delikata tårtbit.
 
Torsdags-slut........
 
"Nyköpta" radhus är på plats att tas i bruk........
 
Ordentlig frukost bjöd Inga på idag.......
 
Thai-buffé till lunch.....
 
Nu har "Polar'n" vaknat till för iår och börjat arbeta så smått..........
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0