Plötsligt.......

.....tittade solen fram, såsnart jag "spytt ur mig" missnöjet över den återkommande vintern.
Därför kändes det ok att ta den där trippen till Tibro och nu är Ukraina-paketen inlämnade på posten, så också kläd-returen.
En avstickare gjordes, till utförsäljningen hos Förr & Nu (sen den anlagda branden). Några inköp blev det med hem. Fortsatte därefter till postens ombud för att hämta min "rödhake-mugg". Perfekt att dricka choklad i framöver......... 
En snabbis till Coop för det jag glömde, under förmiddagens tur.
Fika i solsken med vaniljmunkar och maken.......i glashuset, vid hemkomsten.
Som "kvällsunderhållning" Masked singer........... för min del, maken tog en dryg-mil-promenad.
Ja förutsättningarna är lite olika, men blev iallafall över femtusen steg (ca 3,5 kilometer) för min del igår.
Lördagen har startat och Inga har bjudit på riktig frukost.....sålångt. 
Om en stund drar maken (och bilen) till Tidaholm för blues-jam, medan jag ser fram emot lever till middag.
Mätt och belåten, kunde jag iaktta Inga då hon testade ett recept hon hittat på nätet.
Nu får vi se hur kakan smakar, till kaffet lite senare.............
Kollar väl in barnbarnens Tottenham, mot Steven Gerrard's Aston Villa framåt kvällen. Detta i väntan på den riktiga matchen...... imorron. Toppmötet mellan Manchester City och "mitt" Liverpool.
Då gäller det..........seriesegern. 
 
Inte bara en bra (och vacker) choklad-mugg.... en fin låda också.
 
Vädret lugnar ner sig och det klarnar.......
 
Vacker solnedgång......
 
.....passar på och testflyger lite.
 
Ordentlig....och god, frukost.
 
Fler påskliljor fick gå ut och frysa, nu idag.
 
Äntligen middag.....som jag har längtat. Mums!
 
Min nya påskhandduk......hänger nu på spisluckan.
 
Uppskuren, avsmakad och godkänd..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0