Rena rama mötespunkten........

.......kan man kalla Mölltorps handelsträdgård. Varje gång jag varit på besök i vår, har det inneburit flera möten med både släkt och gamla vänner.
Så också idag......började med en kusin, sen kom en fd. arbetskamrat från tiden från turistbyrån i Karlsborg. Därefter den handläggare jag igår försökte få tag på via telefon (angående ett ärende gällande syster) och misslyckades. Hen behöver jag alltså inte jaga på måndag, utan bara den som gör assistentredovisningen (två mindre fel där igen......).
Köpte sen inte så många plantor, men några (två tomater och en ört) blev det, samt en gul begonia. Får vänta ett tag nu så nätterna blir frostfria, innan det går att ersätta de vissnade påskliljorna.
Lite mat fick det också bli innan jag styrde kosan hem igen.
Tidig middag serverade Inga idag, eftersom jag upplyst henne om att matchen startade redan 13.30.
Jodå, de vann igen.......... 1-0 på bortaplan mot Newcastle.
Maken gick ut på promenad och jag avnjöt alltså fotboll. Lagom efter slutsignal kom maken åter och då serverade Inga vaniljmunkar med kaffe i glashuset.
Sen fick han gräva upp en buske och nu funderar vi på vad (och om....) vi ska sätta någon ätbar växtlighet där vid solväggen istället.
Kanske kan övertala Inga att göra en god sallad.....eller nå't, till kvällsmat.
Jo det gick bra och nu har vi ätit sallad med räkor i och ceasardressing till. Mätt med en kaffe väntar jag nu i fåtöljen på Let¨s dance........... ..... och konstaterar att tre rätt på flera lottorader är ingen konst att få, andra chans-vinst blev det ej den här gången heller.
 
Makens bakelse igår.......
 
......och min.
 
Spola av bilen.....var nödvändigt efter utflykten till Tidavad.
 
Rabarbernas bästa kamrater och grannar...... i häckhörnet.
 
Det blommade vackert utanför handelsträdgården.......
 
Det är serverat....sa Inga klockan ett.
 
Låt er väl smaka, sa hon sen efter matchen.
 
Ja vi tar väl en sallad som lördagsavslutning, sa hon alldeles nyss.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0