Svårt.........

.....att göra mål hade de svenska fotbollsdamerna igår. Ja de skarvade förstås in motståndarnas enda  mål, samt träffade Irlands stolpar och ribba ett antal gånger, innan de slutligen fick in "en balja".
Därmed blev de kval-klara och får spela VM nästa år i Australien.
Innan Inga gick till sängs igår, bakade hon en plåt körsbärsmuffins. De fick krypa in i frysen allihop......
Imorse kände hon sen för att bjuda mig på både kokt ägg och nypressad juice........ till frukost.
Maken hade aningen svårt med klockan och fick akut tidsbrist (inför avfärd mot Labbås), vilket föranledde (på min inrådan) en banan till middag......... istället för den portion som väntade på honom i kylen.
Jag hade dock koll på läget och kunde i lugn och ro njuta av en portion lever till min middag.
Därefter gjorde Inga mini-biffar (variant på köttbullar) att ta med till påskbordet på lördag.
Utan transportmedel (bilen) är det bara att tagga ner och slappa i fåtöljen för min del.
Posten hämtad och två räkningar åtgärdade. Däribland fakturan för mitt lördagsnöje på akuten, med fingret.
Får väl se om jag får feeling på att göra nå't mer nyttigt.......annars kan jag ju sticka litegrann.
......och vänta på lotto-dragningen.
 
"Senfärdiga" körsbärsmuffins........
 
Hyfsad frukost i rimlig tid.......
 
Ljuvligt god middag.....
 
Två glassbyttor med mini-biffar.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0