Utan paprika........

............. fick det bli paprikapulver och rödlöksbitar, för hade jag bestämt vi skulle ha "pilpil", så skulle vi ha det. Fungerade ändå ganska bra, om jag får säga det själv..... till detta blev det en flaska rosa Asti Verde. Den har legat till sig i kylen ett bra tag, men smakade faktiskt riktigt bra.
Skönt väder hela kvällen och då vi drog oss inomhus fanns "Masked singer" att roa sig med (för mig....)
innan det var dags att hitta sängen.
Lördagsmorgon anlände så och med en macka, kaffe och lite juice, startade jag denna dag.
Efter en date med duschen, åkte jag till Mölltorps Handelsträdgård för några inköp och dessutom besöktes ICA. Där fanns paprika, så passade på att köpa en....så det nu finns......ifall.
Väl hemma med inköpen, fick jag för mig att göra Jansson till middag (även denna lördag....) och så skulle vi då äntligen smaka på den danska snapsen vi fick i julas. 
Men.....sorry to say den var en besvikelse, så mitt glas fick vattna gräsmattan istället för magen......
Tog sen tag i plantorna jag köpt och nu är de nedsatta i landet och krukor. Förutom en tomatplanta och en gurkplanta, de får vänta på köksbordet ett tag, tillsammans med de egenodlade. 
Slank faktiskt in på loppisen under hemvägen också.......där hittade jag en klänning, fin gardinkappa och en kul present.
Nu ska maken gå ut i blåsten en stund............
 
Fredags-myset........
 
Vid handelsträdgården.......
 
Lördagsmiddag i glashuset......
 
Nu äter vi.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0