Avfärd igen.......

....... för Zäta, med maken som förare. De skulle på en tvådagars blues-festival i Eskilstuna och jag preparerar för en tredagars utflykt på söndag, .....till Skåne.
"Jag är inne när gubben min är borta och ute när gubben min är hemma"...........typ. 
För jag avstår mer än gärna blues-festivaler och maken är inte direkt förtjust i hantverksrundor eller shopping i största allmänhet.
Han åkte vid frukosttid imorse och jag har ägnat dagen åt att virka klart den tredje bläckfisken, i den sista varianten färgkombination, av det senast köpta garnet.
I frysen hittade jag kycklingbitar, var bara att koka ris och currysås till. Smakade bra som middag och duger även imorron, då det finns tillräckligt kvar.
Inte direkt inbjudande att vistas ute idag, tycker jag. Onödigt varmt och så skulle det förbli några dagar......... tyvärr.  
Till kaffet blev det en liten strut med valnötsglass...........
 
Lite smått och gott från Italien.....tackar!
 
Nu drar dom..........
 
Min middag.......
 
Alla tre färgvarianterna testade.........
 
Lagom stor glass till kaffet........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0