Födelsedag för nygift fru..........

.......var det så dags för därnere i supervarma Rom. Då det är jämna år, såg jag till att hotellet fixade lite uppvaktning (med viss assistans av sonen på plats....) och sen hoppas vi på att hon har haft en trevlig och minnesvärd bemärkelsedag. (Igår avverkade de Vatikanen.....)
Imorron är det tid för återresan hem............
För egen del blev det som vanligt sen uppgång, efter avklarad frukost. Tog sen med mig bilen ner till loppisen, för jag hade en föraning om att det skulle bli en del att bära hem.
Det stämde, blev en del...........
Till middag fick det bli gratäng på rester och därefter motionerade Inga dammsugaren i glashuset.
Drivor av björkpollen hade härbärgerat sig där, tillsammans med riklig mängd spindelnät.
Hyfsat nystädat, smakade det bra med lite kaffe. Bäst som vi satt där, kom det en gröngöling flygande och landade i vår tall. Har hört den några dagar nu, men inte sett någon förrän idag.
Men ville inte vara med på bild, utan gömde sig på baksidan av tallen då jag försökte plåta den.
Annars startade Premier League för säsongen, men Liverpool lyckades bara få oavgjort i premiären på bortaplan. Dock verkar barnbarnens Tottenham ta en rejäl vinst i sin första match.
Men säsongen är lång............
 
Kokade lite päronkräm igår kväll.......
 
Godmorgon......önskar de nya svärföräldrarna.
 
.....och gomorron till mig själv.
 
Solrosorna mår bra därute i glashuset.......
 
Ett av fynden idag........en tidig Jie-tavla.
 
Rest-gratäng.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0