Inget stjärnfall.......

......att se från Fagersanna iallafall. Skulle ju kunna ses mitt i natten eller väldigt tidig morgon.
Klart väder var det och Karlavagnen såg jag mitt på himlen, rakt fram från altanen (en bit efter midnatt).
Körde en tvättmaskin med sängkläder under natten och förflyttade dessa till torktumlaren strax innan halv fem. Då hade redan morgonljuset börjat skymta.......
Sov sen till lagom frukosttid och har därefter plockat ordning lite varstans. Bland annat en minirensning i mina garderober. Det blev en säck så långt, men väldigt svettigt göromål ......fortsätter en annan dag.
Såg istället till att både grönsakerna i växthuset och jag själv, fick lite drickbart.
Då Inga redan gjort iordning även dagens middagsportion, kunde jag bara invänta servering till fåtöljen.
Där sitter jag med fläkten påslagen och tittar på fotboll: Steven Gerrards Aston Villa, mot Everton.
Liverpool spelar inte förrän på måndag kväll........
I halvlek orkade jag inte se de bruna bananerna längre, så nu står en kaka i ugnen. Får väl avsmaka den senare med en kopp.
Annars är det packat och klart det mesta, inför morgondagens tripp. Vi ska inte åka i ottan, så kan kanske hoppas på att kunna somna ikväll. Även om jag måste ställa väckning, för att vara redo då reskompisen kommer hit.
Nu börjar doften från ugnen sprida sig i huset.............
 
Fanns lite barkis kvar att göra några små varma av igår till kvällen.
 
Nästa gurka mogen ......... och skördad.
 
Ska bara svalna lite först......innan den smakas av till kaffet.
 
Blir mycket björnbär i år........
 
Gröna druvorna växer.......ska bli spännande att se vad de smakar.
 
Mycket moget på de "fådda" plantorna.........
 
......men de jag själv dragit upp ligger nu inte långt efter.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0