Maken klarade sig........

........torrskodd hem, men kom mycket tidigare än jag hade räknat med. De hade avbrutit matchen efter första halvlek (träningsmatch) då de var rädda för de mörka skyarna och eventuell åska.
Med facit i hand nu idag, blev det bara åskväder på distans och en del regn under natten.
Dags att gå upp och börja med det sista i förberedelser, inför Hollands-besöket.
Inte särskilt mycket kvar att göra, bara duka och lite sånt.
Vid ett kom de som avtalat, frun med vänsterarmen i gips............ efter en cykelincident för några veckor sedan.
Trots detta tältar de, som de brukar göra vid sina besök i Sverige. Mycket nöjda med Mössebergs camping var de också. Utsikt över hela staden och en sjö bredvid.
Det blev en trevlig samvaro och jag skickade med julklapparna (för det som samlats i presentlådan var av det tyngre slaget och har fått stryka på foten, då det blir för dyr portokostnad).
Först åt vi mormorsbiffar med tillbehör och sen blev det fika på maten.
Inte förrän de åkt kom jag på att inte ett enda foto tog jag, som bevis på att de faktiskt varit på besök.
Men fick en bunt vackra solrosor, vilka jag kan ta en bild på.........
Nu blir det bara chill resten av dagen.......tror jag. 
 
Molnen hopade sig igår kväll............
 
Frukostmackor med provsmakning av de stora tomaterna från växthuset.......
 
Gästerna har kommit och bordet är dukat........
 
........men bara solrosorna vi fick, kom med på bild. Attans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0