Matchdag igen.......

......och bluesjam.
Gissa vem som ska bevista vad?
Live-närvaro på bluesen i Tidaholm blir det förstås för maken, men teve-närvaro klockan fyra får jag nöja mig med: Liverpool-Bournemouth.
Innan vi kom så långt har det regnat igen en stund, under förmiddagen och nu strax innan matchstart har regnet så återkommit.
Till middag serverade Inga fläskkotletter i löksås, vilket passar bra att ha pressgurka till.
Hämtade sen en till gurka från odlingen och fyllde på med, så nu finns det ännu mer inlagd gurka att servera om så skulle passa.
En god kopp kaffe med något tilltugg, ska jag "beställa" innan matchstart. Men först tjatar tvättmaskinen att den är klar i karusellen och vill ha assistans med innehållet.
(Blev en körsbärsmuffins till kaffet)
...... ska det göras, är det lika bra att göra det ordentligt tyckte Liverpool och tvålade till stackars Bournmouth med 9-0 hemma på Anfield: "We want ten"...... skanderade publiken.
Inga var på lite experimenthumör, så det står en purjolök/ost/skinkpaj i ugnen. Ska ge henne min kritik när den är klar för ätning.
Själv virkade jag en bläckis till matchen, så nu vet jag att det blir tre stycken per nystan av det senaste garnköpet. 
Maken ringde från affären och fick order på vad han skulle bära hem..........
 
Smakade bra........alltihop.
 
Det blir iallafall två pumpor i landet i år.
 
Alla delar klara....nu bara montera.
 
Helt ok kvällsmat, hemlagad paj.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0